Meest gestelde vragen thuiszorg

We krijgen veel vragen over welke hulp we aanbieden. Op deze pagina lees je waar je je hulp om kunt vragen en wat de hulp niet voor je kan doen.

Welke ondersteuning bieden jullie?
Wij bieden vrijwel elke vorm van huishoudelijke hulp aan waar geen lichamelijk contact bij komt kijken. Afhankelijk van je indicatie helpt je hulp jou bij het huishouden, neemt de hulp het huishouden compleet van je over en/of maakt hij of zij maaltijden voor je klaar. Ook bieden wij ambulante begeleiding aan.

Welke ondersteuning bieden jullie niet?
Als algemene regel geldt dat onze hulp vrijwel alle hulp kan bieden waarbij geen lichamelijk contact is vereist. Dat betekent bijvoorbeeld dat de hulp je niet kan helpen bij het douchen of bij het aantrekken van je steunkousen. Ook mag de hulp geen autoritten met je maken. Heb je vervoer nodig, dan kun je kijken of je recht hebt op een aanvullende indicatie vanuit de WMO of kun je iemand uit je eigen netwerk vragen.

Ik heb iemand nodig die mijn steunkousen aantrekt, doen jullie dit?
Nee, de hulp kan je niet helpen bij het aantrekken van je steunkousen. Daarvoor heb je een andere vorm van thuiszorg nodig.

Hoe wordt de hulp betaald?
Afhankelijk van je indicatie wordt de zorg rechtstreeks vanuit de WMO betaald of vanuit je PGB. Heb je geen indicatie, dan betaal je zelf voor de hulp.

Wij hebben de volgende erkenningen en certificaten:

keurmerk van HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector); duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn: onafhankelijk en betrouwbaar.

Faktor5 echte kennis van eenzaamheid

Samen dementievriendelijk zet zich in voor een dementievriendelijk Nederland

Erkenning voor mantelzorgvriendelijke werknemers

Meer informatie nodig?

Wil je meer weten over onze hulpen en hoe wij te werk gaan? 
Tijdens een vrijblijvende kennismaking denken we graag met je mee 
en vinden we samen een geschikte hulp voor jou.

Neem contact op